Celem naukowym badania była ocena strategii radzenia sobie przez studentów z kosztami utrzymania podczas studiów oraz analiza rzeczywistej i potencjalnej roli systemu wsparcia materialnego skierowanego do tej grupy. Jednocześnie celem praktycznym badania było przygotowanie założeń dla wprowadzonych zmian prawno-organizacyjnych w zakresie pomocy materialnej dla studentów.
Przedmiotem ewaluacji jest pomoc publiczna na wparcie obszarów działalności B+R+I, o których mowa w art. 25 rozporządzenia nr 651/2014. Badanie obejmuje działania i poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjny Rozwój oraz programy strategiczne realizowane zgodnie z Programem Pomocowym NCBR, w ramach których wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie prowadzenia prac B+R udzielane jest w formie dotacji.
Badanie składało się z dwóch modułów: Modułu I (etap I), pn. Analiza zapotrzebowania na kompetencje absolwentów uczelni wyższych, określenie luk pomiędzy potrzebami rynku pracy i pracodawców a ofertą edukacyjną uczelni, (etap II) pn. Śródokresowa ocena Programów Rozwoju Kompetencji; Modułu II, pn. Cykliczna ocena wpływu wsparcia realizowanego przez NCBR w ramach programów wzmacniających kompetencje na sytuację zawodową absolwentów objętych wsparciem.