Zainteresowania naukowe
Zainteresowania naukowe skupiają się na metodologii badawczej nauk społecznych, technikach statystycznej analizy danych oraz zagadnieniach socjologii edukacji. Ostatnio realizowane projekty badawcze dotyczyły zagadnień rozwoju regionalnego, funkcjonowania administracji publicznej oraz osiągnięć uczniów i monitorowania rozwoju systemu oświaty w Polsce.Wybrane projekty
2014 – „Ustalenie wartości wybranych wskaźników ekonomicznych dla beneficjantów Regionalnych Programów Operacyjnych oraz dla celowo dobranej grupy kontrolnej". Ekspertyza zrealizowana na zlecenie Centrum Badań i Edukacji Głównego Urzędu Statystycznego Statystycznej.
2012-2014 - „Pomiar edukacyjny". Projekt realizowany na zlecenie Uniwersytetu Jagiellońskiego.
2013 - „Ocena wsparcia udzielonego w projektach realizowanych przez organizacje pozarządowe w ramach komponentu regionalnego PO KL dla województwa pomorskiego w kontekście przyszłej perspektywy finansowej". Projekt realizowany na zlecenie Fundacji IDEA ROZWOJU.
2013 - „Nadzór pedagogiczny. Analizowanie danych oraz opracowanie książek kodowych do pytań otwartych". Projekt realizowany na zlecenie Instytutu Spraw Publicznych.
2012-2013 - „Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym". Projekt realizowany na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji.
2012 - „SPIN - model transferu innowacji w Małopolsce". Projekt realizowany na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
2010-2011 - „Metaewaluacja badań dotyczących oceny kryteriów wyboru projektów w programach operacyjnych współfinansowanych z funduszy europejskich w Polsce w perspektywie 2007-2013". Projekt realizowany na zlecenie Krajowej Jednostki Oceny Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Wybrane publikacje
Skórska, P., Koniewski, M. i Majkut, P. (2012). Obiektywność oceny stopnia spełnienia wymagań stawianych przez państwo szkołom w ramach Systemu Ewaluacji Oświaty. W: B. Niemierko i M.K. Szmigiel (red.). Regionalne i lokalne diagnozy edukacyjne (288-299). Kraków: Grupa Tomami.Krzaklewska, E. i Skórska, P. (2013). Culture Shock during ERASMUS Exchange-Determinants, Processes, Prevention. W: B. Feyen i E.Krzaklewska (red.). The ERASMUS Phenomenon - Symbol of a New European Generation? (105-126). Frankfurt: Peter Lang GmbH.
Skórska, P., Koniewski, M. i Majkut, P. (2013). Wpływ wersji arkusza egzaminacyjnego na zróżnicowane funkcjonowanie zadań na przykładzie egzaminu gimnazjalnego. W: B. Niemierko i M.K. Szmigiel (red.). Polska edukacja w świetle diagnoz prowadzonych z różnych perspektyw badawczych (212-224). Kraków: Grupa Tomami.
Koniewski, M., Majkut, P. i Skórska, P. (2014). Zróżnicowane funkcjonowanie zadań testowych ze względu na wersję testu. Edukacja, 1(126), 79-94.
Skórska, P., Świst, K. i Szaleniec, H. (2014). Konsekwencje błędnego określenia rodzaju zadania testowego . Edukacja, 2(127), 67-84.
Skórska, P., Świst, K. i Szaleniec, H. (2014). Szacowanie trafności predykcyjnej ocen szkolnych z wykorzystaniem hierarchicznego modelowania liniowego. Edukacja, 3(128), 77-96.
Humenny, G., Majkut, P., Koniewski, M. i Skórska, P. (2014). Migracje uczniów między zespołami klasowymi przy przejściu ze szkoły podstawowej do gimnazjum. W: B. Niemierko i M.K. Szmigiel (red.). Diagnozy Edukacyjne. Dorobek i nowe zadania (440-453). Kraków: Grupa Tomami.
Skórska, P. i Świst, K. (2014). Wielkość efektu płci w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych wskaźnikach osiągnięć ucznia. W: B. Niemierko i M.K. Szmigiel (red.). Diagnozy Edukacyjne. Dorobek i nowe zadania (89-103). Kraków: Grupa Tomami.
Skórska, P., Świst, K. i Pokropek, A. (2014). Indywidualne i grupowe efekty motywacji testowej uczniów. W: B. Niemierko i M.K. Szmigiel (red.). Diagnozy Edukacyjne. Dorobek i nowe zadania (146-156). Kraków: Grupa Tomami.